شیرینی پایان ماه عسل هندی ها در بازار طلای ایران

india

پایان فصل ماه عسل هندی‌ها اگرچه برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی گران تمام شد، اما برای ایرانی‌ها مثل عسل شیرین بود.

چند روز گذشته بازار طلا با تحولات عمیقی همراه بود، تحولاتی که به گفته تحلیلگران در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است! برای همین خیلی‌ها می‌گویند، بازار طلا رنگ باخته و دیگر برای سرمایه‌گذاری جذاب نیست.اما این سکه روی دیگر هم دارد و آن خوشحالی تازه دامادهای ایرانی از کاهش قیمتها، فکرش را بکنید سرویس طلای عروس خانم‌ها که تا چند هفته قبل حدود ۳‌میلیون تومان آب می‌خورد، حالا با افت ۸۰‌دلاری قیمت جهانی طلا و البته سقوط ۵۰۰‌تومانی دلار در بازار داخلی، کمتر از ۵/۲میلیون تومان قیمت دارد. دلیلش چیست؟

مردم کوچه و بازار نمی‌‌دانند، اما آن‌طور که سرشناس‌های بازار می‌گویند، انتشار اطلاعات امیدوارکننده از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و البته سپری شدن فصل خرید در آسیا- فصل عروسی هندی‌ها- قیمت طلا به پایین‌ترین رقم کاهش یافته است. تعجب نکنید! زیرا هندی‌ها از بزرگترین مصرف‌کنندگان و صادرکنندگان مصنوعات طلای جهان هستند که علاقه فراوانی به زیور‌آلات داشته و معمولاً در فصل خاصی ازدواج می‌کنند.

اما پایان ماه عسل زوج‌های هندی و کاهش خرید آنها علاوه بر تأثیرات زیاد در بازار جهانی، بازار داخلی را هم حسابی تکان داده است، به‌طوری‌که قیمت سکه طرح جدید با ۸هزار تومان کاهش یک‌میلیون و‌۸۲‌هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۱۵‌هزار تومان افت قیمت یک‌میلیون و‌۴۰هزار تومان و قیمت نیم سکه ۵۶۵‌هزار تومان شد. البته خبرهای رسیده حاکی است، طبق معمول برخی صرافان و سکه‌فروشان، نرخها را از روی تابلوهای خود برداشته و نرخهای جدید را اعلام نمی‌کنند. دیروز هر اونس به مدار قیمتی ۱۲۲۶‌دلار چرخید؛ مداری که گفته می‌شود در سه سال گذشته کیمیای بازار طلا بوده است.

منبع : سایت طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *